Євробляхи вже не в тренді. Як українці масово закуповуються автомобілями в Сполучених Штатах?
За декілька років імпорт вживаних автомобілів із США перетворився на один з основних каналів поставок легковиків в Україну.
БізнесЦензор розбирався, скільки і яких автомобілів доставили в Україну в першому півріччі 2019 року.
В січні-червні 2019 року в Україні було поставлено на реєстрацію 250 тис. вживаних легкових автомобілів, повідомляє Асоціація автовиробників України "УкрАвтопром".
Це в шість разів більше, ніж за аналогічний період 2018 року. Водночас, із США, за даними української митниці, було імпортовано 24 тис. вживаних автомобілів.
Тобто поставки вживаних автівок із США зайняли 10% імпорту бу автомобілів в Україну.
В основному в Україну із США везуть автомобілі, які потрапили в ДТП, або були пошкоджені внаслідок повеней чи інших природних катаклізмів.
Американці купують автомобілі в кредит або в лізинг. І якщо автомобіль потрапляє в ДТП, або його було пошкоджено з інших причин, то страхова компанія списує його і виставляє на так званий страховий аукціон.
Там їх продають за привабливими для іноземців цінами. Так, авто середнього класу і середньої комплектації можна придбати за $3-5 тис. (без врахування вартості послуг аукціону, погрузки і транспортування).
Варто додати, що в Штатах є аукціони на яких продаються і цілі корпоративні автомобілі, або авто після закінчення гарантійного терміну. Але на таких аукціонах ціни значно вище, ніж на тих, де продають биті автомобілі.
Подібні автомобілі відправляються на експорт в інші країни, в тому числі і в Україну.
Як відбувається цей процес? Спрощено так:
Фізична особа з України замовляє фірмі-брокеру пошук в США автомобіля конкретної марки і комплектації. Брокер повинен мати ліцензію дилера і дозвіл на вхід в аукціон, або працювати з дилером, який має такі дозволи. В тому числі - і дозвіл на експорт автомобілів без сплати ПДВ.
Домовившись з брокером, замовнику не потрібно вести комунікацію з усіма ланками. Наприклад, з транспортними компаніями і портом. Цим займається брокер.
Дилер знаходить автомобіль, узгоджує знахідку із замовником, і торгується за неї на аукціоні. Автомобіль можна шукати і самому на сайтах аукціонів.
В будь-якому разі, потрібно перевірити історію автомобіля. Зробити це можна за ВІН-кодом на одному зі спеціалізованих сайтів. Така послуга коштує декілька десятків доларів, але в даному випадку не варто заощаджувати на перевірці, щоб не отримати наприклад "утопленика".
Коли автомобіль куплено на аукціоні, клієнт сплачує послуги аукціону, транспортування автомобіля по США до порту, доставку в порт Одеси і послуги дилера.
В Україні автомобіль розмитнюють і ремонтують. Якщо українець не поскупився на послуги якісного дилера, то з великою ймовірністю отримає автомобіль дешевший, ніж в Україні і в кращій комплектації.
Автовиробники випускають якісніші автомобілі для американського преміального ринку, ніж для Східної Європи.
Які автомобілі везуть з США в Україну? Відзначимо любов українців до якісних і дорогих автомобілів. Це чітко прослідковується і в даних митниці, де лідируючі позиції посідають німецькі та японські марки.
За допомогою даних митної статистики, за першу половину 2019 року, ми склали рейтинг найбільш популярних марок автомобілів. В ньому беззаперечне лідерство посіли автомобілі німецького концерну Volkswagen.
Таких в Україну зі Штатів було поставлено 3,3 тис. штук.
Для американського ринку Volkswagen виробляють в Німеччині, Мексиці (дешева робоча сила і близькість до США) і в самих Штатах.
Далі йдуть автомобілі Ford – 2,8 тис штук, Nissan – 2 тис. штук і Toyota – 1,8 тис. Замикають п'ятірку преміальні німецькі автомобілі BMW – 1,7 тис. штук.
А на шостому місці опинився ще один німецький преміальний бренд – Audi. Більше тисячі штук в Україну було поставлено також автомобілів Honda, Mazda і Hyundai.
Окрім Штатів набирає популярності і імпорт автомобілів за аналогічними схемами з Канади. За півроку було поставлено в Україну декілька сотень автомобілів.
Окремо варто сказати і про імпорт електромобілів із США, які займають більше половини обсягів.
Імпорт електромобілів в Україну за півроку зріс на 60% - до 3 тис. штук. Така позитивна динаміка пов'язана з податковими пільгами – на ввоз авто на електротязі відсутні сплата ПДВ, акцизу та мита.
При цьому, 90% електрокарів, які отримали українську реєстрацію в січні-червні 2019 року – це авто, які вже були в експлуатації.
На графіку – рейтинг найпопулярніших імпортних електрокарів.
Водночас, за даними митної статистики, яка є в розпорядженні БЦ, 60% електромобілів (або 2000 штук), завезених в січні-червні 2019 року, потрапили в Україну із США. Далі йдуть Грузія (226 штук) та Польща (138 штук).
Тобто 8% автомобілів, які потрапили в Україну в січні-червні із США, становили авто на електричній тязі.
При цьому, половина від завезених зі Штатів електрокарів – це вживані Nissan Leaf. Їх поставили в Україну в кількості 1017 штук.
На другому місці (хоч і значно в менших обсягах) в Україну із США завозять культову TESLA. Їх в першій половині цього року в Україну завезли в кількості 345 штук.
Наступний за обсягами імпорту – маленький міський автомобіль Fiat e500 (108 штук) та BMW i3 (78 штук).
Значна частина електромобілів зі Штатів, як і авто з двигунами внутрішнього згорання, імпортують в Україну з пошкодженнями.
Ось приклад одного з таких автомобілів, який наразі продається на аукціоні в США. Це Tesla S 2016 року з пробігом 22 тис. миль. Коштує вона $30 тис.
В Україні такий автомобіль (але вже в справному стані) коштує на $15-20 тис дорожче.
Источник: https://biz.censor.net.ua/r3143249
Источник: https://bestcar.com.ua
добавлено: 21.08.2019